Kaip stiprinti imunitetą?
Kaip stiprinti imunitetą?

Kaip stiprinti imunitetą?

Kaip stiprinti imunitetą? Turbūt daugelis užduoda sau šį klausimą. Dažnai atėjus šaltajam sezonui, arba iš po žiemos netikėtai atslūgus šiltai oro bangai daugelis pajaučia peršalimo simptomus. 

Šį sykį į rankas pakliuvo labai jauki ir šilta Evos Tombak knyga „Minčių žverynas“, kurios viename skyriuje rašytoja pamini imunitetą ir jį stiprinančius gyvenimo būdo aspektus. Kiekvienas turbūt turime savo gyvenimo poziciją ir filosofiją, tačiau jos išsakyti teiginiai labai artimi mano mintims ir gyvenimo būdui.

  • Protarpinis badavimas. Susilaikę nuo maisto aktyviname imuninę sistemą – baltųjų kraujo kūnelių gamybą. Protarpiniu badavimu laikomas nevalgymas 14-16 val. Kiekvienas šį laiką pasirenka individualiai. Man lengviau vakare anksčiau baigti valgyti, negu ryte ilgai laukti pusryčių. Aš esu ankstyvas paukštis. O kaip Jums?
  • Mažiau saldumynų. Saldumynai silpnina organizmo gebėjimą priešintis virusams ir bakterijoms. Vietoje cukraus rinkitės medų, vietoj saldainių – vaisius ar pačių pagamintus augalinius skanėstus. Pas mane receptų tikrai rasite. Ir nepainiokite, kalba eina ne apie kaloringumą, o apie sveikatą. Nes sveiki desertai kalorijų skaičiumi tikrai neatsilieka. 
  • Žarnynas – antrosios smegenys. Nuo žarnyno būklės priklauso mūsų savijauta, nuotaika, sveikata. Esame, tai ką valgome. Žarnynas, kaip ir smegenys, moka gaminti laimės hormoną – serotoniną ir miego hormoną – melatoniną. Tačiau būtina sąlyga – jame turi gyvent pakankamai gerųjų bakterijų, kurios stiprina mūsų organizmo gebėjimą priešintis infekcijoms. Todėl nenustoju kartoti valgykime daugiau raugintų produktų. Taip pat žarnynas kenčia nuo mūsų emocinės būsenos. Valdykime save.
  • Kaštas vanduo. Karštas vanduo padeda organizmui šalinti toksinus, gerina virškinimą ir medžiagų apykaitą. Ryte visuomet geriu tik šiltą vandenį, o dienos eigoje daug karštų arbatų. Išsirinkti galite mano parduotuvėje, natūralios su nauda mūsų sveikatai. 
  • Grynas oras. Turbūt mano dažniausiai kartojama frazė – daugiau aktyvumo ir laiko gryname ore. Mūsų laiku daugelis dirba užsidarę patalpose, teigia neturintys laiko pasivaikščiojimams. O grynas oras – būtinas mūsų organizmo judrumui ir atsparumui. Būkime aktyvūs gryname ore.
  • Tyla. Ar dažnai būnate tyloje tik su savimi? Buvimas tyloje, tylėjimas reguliuoja kraujospūdį, mažina širdies ligų riziką ir stresą, stiprina imuninę sistemą. Rekomenduojama įsiklausyti į savo kvėpavimą, atsibudus neskubėti, o užsimerkti ir nors trumpam ramiai pakvėpuoti.
  • Mankšta. Fizinis aktyvumas gerina netik medžiagų apykaitą, bet ir pasipriešinimą žalingiems aplinkos veiksniams. Būkime aktyvūs dėl savo tiek mentalinės, tiek fizinės sveikatos.
  • Miegoti. Gerai išsimiegoti būtina, reikia turėti savo miego režimą. Specialistai rekomenduoja eiti miegoti anksčiau. Man tikrai toks gyvenimo ritmas priimtinas, o keltis mėgstu anksti. Ir kovoti su savo mintimis ir nemiga. Ar bandei kvėpavimą? Jis tikrai padeda.
  • Juokis ir verk. Juokas ir ašaros gerina nuotaiką, stimuliuoja baltųjų kraujo kūnelių gamybą, stiprina imunitetą. Ašaros išplūgdo toksinus ir aktyviną imuninę sistemą. Juoktis geriau nei verkti. Ypač tuomet kai viskas atrodo beprasmiška.
  • Išsivalyti galvą. Mes dažnai apsikrauname rūpesčiais, stresu, beprasmėmis mintimis. Turime rast būdų kaip išsivalyt galvą ir į daugelį dalykų išmokti nereaguoti. Man padeda bėgimas, kažkam meditacija, o tau?
 
 
Pirkinių krepšelis